همه چیز در مورد دوره های آموزشی نجوم

جهان چقدر بزرگ است؟ آیا ما در جهان تنها هستیم؟اصلا ما کجای جهان هستیم؟

اگر به دنبال شناخت آسمان و اسرار کیهان هستید، درست آمده‌اید؛ یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انگاریوم ترویج علم نجوم است.این مجموعه در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی نجوم برگزار می‌کند:

* گروه سنی کودک (7 تا 9 سال): دوره نجوم کودک
* گروه سنی نوجوان (9 تا 15 سال): سفری به آسمان و قیفاووس
* گروه سنی بزرگسال (16 سال به بالا): ستاره شناسی
دوره‌های آموزشی هر گروه سنی در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته و در سه ترم برگزار می‌شود.برای گروه سنی بزرگسال آزمون جامع انجمن نجوم مشهد برگزار و گواهی معتبر این مجموعه اعطا خواهد شد.برای سایر گروه‌های سنی هم آزمون‌های داخلی برگزار و گواهی حضور صادر خواهد شد.

لیست دوره های آموزشی

انگاریوم از نام انگاره به معنی «تصویرسازی ذهنی» گرفته‌شده است. آسمان‌نما سالنی با پرده نمایش نیم‌کره بوده که مخاطب در درون آن توسط صدا و تصویر احاطه می‌شود. در این مرکز شما می‌توانید با سفر به زمان‌ها و مکان‌های دیگر چیزهای جدید آموخته و دانش خود را ارتقا دهید. در ایران، هزینه بالای فناوری تصویرساز کروی مانع گسترش آسمان‌نماها در بیست سال اخیر شده است. «انگاریوم»، اولین نمونه آسمان نمای تمام بومی ایرانی بوده که با فناوری تصویرپردازی چند پروژکتور (قدرت گرفته از سخت‌افزار و نرم‌افزار ایرانی) تجهیز شده است و در حال کار می‌باشد. انگاریوم یک مرکز علمی در دانشگاه فردوسی مشهد با هدف ارتباط مؤثر جامعه با دانشگاه و ترویج علم می‌باشد. انگاریوم با تصویرسازی فراگیر خود، یک تجربه‌ی متفاوت برای مشاهده جهان آفرینش است. روزانه دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها با بازدید از این مرکز می‌توانند لحظاتی هیجان‌انگیز را توأم با آموزش و لذت تجربه کنند. این مرکز به عنوان یک رسانه علمی، فرهنگی و تفریحی به مردم کشورمان ایفای خدمت می¬کند. حمایت شرکت¬کنندگان از این محصول تمام بومی موجب گسترش این نوع مراکز خواهد بود.
   

حتما بارها آسمان را با نگاهی مبهوت و سراسر مجذوب از اسرار آن نگاه کرده¬اید و با خود به جایگاه کره زمین در هستی بیکران فکر کرده اید. علم نجوم در این نقطه از تفکرات انسان تنها راه برای پاسخ به این پرسش¬ها است. هر پرسشی برای رسیدن به بهترین پاسخ، نیاز به مکان و استاد صاحب علم آن دارد. انگاریوم به عنوان مکانی برای کسب دانش نجوم برای ما محلی برای ارتباط با آسمانی است که رازهایش را دوست داریم.
 

بله، در این دوران تمام فعالیت¬های آموزشی به صورت مجازی برگزار می¬شود.

در حال حاضر برای گروه سنی نوجوان (12 تا 15 سال) دوره سفری به آسمان و برای گروه سنی بزرگسال (16 سال به بالا) دوره ستاره-شناسی برگزار می شود.

در حال حاضر و به دلیل محدودیت¬های کرونا امکان برگزاری کلاس دوره کودک وجود ندارد چون برگزاری حضوری دوره ممکن نیست و به صورت مجازی هم بازخورد خوبی نخواهد داشت. صرفا کارگاه¬های کودک که کوتاه مدت و حضوری هستند به صورت محدود برگزار می-شوند.
 

دوره نوجوان

ترم یک: تاریخ علم نجوم، صور فلکی، اجرام عمق آسمان، منظومه شمسی و اجرام داخلی، اصول پیمایش آسمان، تلسکوپ‌ها، فواصل نجومی، نرم‌افزارهای نجومی

ترم دو: اصول پیمایش آسمان، شکل‌گیری فصول، فواصل نجومی، پدیده‌های رصدی، مقدمات نور و اپتیک، تلسکوپ‌ها

ترم سه: پروژه‌های نجومی عملی

 

دوره بزرگسال

ترم یک: تاریخ علم نجوم، صور فلکی، اجرام عمق آسمان، منظومه شمسی و اجرام داخلی، اصول پیمایش آسمان، تلسکوپ‌ها، فواصل نجومی، نرم‌افزارهای نجومی

ترم دو: زندگی ستارگان، طیف‌سنجی، نمودار HR، اخترفیزیک مقدماتی

ترم سه: محاسبات مقدماتی فاصله‌سنجی و قدرسنجی، اخترفیزیک، کیهان‌شناسی

گروه سنی نوجوان: ترم یک 330 هزارتومان / ترم دو 360 هزارتومان / ترم سه 390 هزارتومان

گروه سنی بزرگسال: ترم یک 390 هزارتومان / ترم دو 440 هزارتومان / ترم سه 490 هزارتومان

دوره کودک: 420 هزارتومان

دوره قیفاووس: 670 هزارتومان

گروه سنی نوجوان: ترم یک 8 جلسه / ترم دو 8 جلسه / ترم سه 6 جلسه

گروه سنی بزرگسال: ترم یک 8 جلسه / ترم دو 8 جلسه / ترم سه 8 جلسه

مدرسان مجموعه از منجمان آماتور کشوری و اغلب کارشناسان ارشد اخترفیزیک هستند که سال¬ها در حوزه تدریس نجوم و ترویج علم سابقه فعالیت دارند.
 

بله، در صورت دریافت حد نصاب نمره در آزمونی که پس از پایان 3 ترم برگزار می شود، گواهی صادر خواهد شد که مورد تایید انجمن نجوم مشهد است.

051-38800004 شماره تماس واحد آموزش

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
Open chat
روابط عمومی انگاریوم
سلام 👋
سوالی دارید در خدمتیم 😊