دوره نجوم کودک 2 برگزار شد

از 30 مرداد تا 27 شهریور 1402 دوره نجوم کودک 2 در انگاریوم برگزار شد.

دوره نجوم کودک آسمان نمای دانشگاه فردوسی مشهد، دوره‌ای برای آشنایی کودکان 7 تا 9 سال با مفاهیم و متدهای مقدماتی نجوم است. این دوره به صورت حضوری و در انگاریوم، در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد؛ در این دوره کودکان با متدهای نوین آموزشی و از طریق رصد، بازی و کار گروهی به یادگیری نجوم پرداختند.

سرفصل‌های این کلاس تعاملی و بصری برای علاقمندان به فضا است که می خواهند کیهان را کشف کنند و دانش خود را با سایر کودکان علاقمند به علم به اشتراک بگذارند. به طوری که سعی کرده‌ایم هفته یک موضوع جدید نجوم یا فضایی را پوشش بدهیم، از هر یک از سیارات و اجرام منظومه شمسی گرفته تا سیاهچاله ها، کهکشان ها.

در انتهای این دوره کودکان با ساخت دست‌سازه فضاپیمای چوبی این دوره را به پایان رسانده و یادگاری نجومی انگاریوم را برای به خاطر سپردن خاطرات هیجان‌انگیز این دوره به خانه بردند. گفتنی است که مربی این دوره حدیث نبوی، دانش آموخته ارشد رشته اخترفیزیک همراه کودکان بود.

سرفصل‌های آموزشی این دوره عبارت است از: تاریخچه علم نجوم، تلسکوپ‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها، ساختار ستاره‌ها و رصد خورشید، اجرام عمق آسمان، سحابی‌ها و نقشه آسمان.

این طرح درس متناسب کودکانی بود که دوره نجوم کودک 1 را گذرانده باشند. کسانی که در هر یک از دوره‌های کودک 1 (کد 1 تا کد 9) در تابستان 1402 شرکت کرده‌اند یا در دوره‌های کودک برگزار شده در تابستان 1401 شرکت کرده‌اند توانستند در این دوره ثبت نام و شرکت نمایند.

 

فهرست مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
Open chat
روابط عمومی انگاریوم
سلام 👋
سوالی دارید در خدمتیم 😊