انگاریوم در IPS همگام با آسمان‌نماهای سراسر جهان

انگاریوم در IPS همگام با آسمان‌نماهای سراسر جهان

 

IPS انجمنی برای ارتقای آسمان‌نماها؛ انجمن بین المللی آسمان‌نماها یا IPS که ابتدا در سال 1970 تأسیس شد به تکنسین‌های آسمان‌نماها اختصاص داشته و حدود 500 عضو از 50 کشور در سراسر جهان دارد. آسمان‌نماها در سراسر جهان نماینده‌ی مدارس، کالج‌ها، دانشگاه‌ها و موزه‌ها هستند و شامل هزار آسمان‌نمای ثابت و قابل حمل می‌شوند.

انجمن بین‌المللی آسمان‌نماها با هدف اولیۀ تشویق برای به اشتراک‌گذاری ایده‌ها بین اعضای خود از طریق کنفرانس‌ها، نشریات و شبکه‌سازی شکل گرفت. اعضای IPS با تبادل دیدگاه‌ها و کارهای خلاقانۀ خود، عضو بهتری برای آسمان‌نما (Planetarian) می‌شوند.

عضویت در IPS برای همۀ علاقمندان آسمان‌نماها امکان پذیر است. اعضای IPS می‌توانند شامل کارگردانان، معلمان، تکنسین‌ها، نویسندگان، متخصصان رسانه، هنرمندان و تهیه کنندگان دیجیتال، مجریان، فروشندگان، دانشمندان، دانش‌آموزان، حامیان مالی و صرفاً دوستان و طرفداران گنبد آسمان‌نما و آسمان پر ستارۀ آن باشند.

اعضای هیات مدیرۀ IPS را مسئولین منتخب و همچنین اعضای هیئت مدیرۀ آسمان‌نماها تشکیل می‌دهند که بر اساس منطقۀ جغرافیایی نامزد و انتخاب می‌شوند. بیش از 20 انجمن منطقه‌ای و ملی آسمان‌نماها از سراسر جهان به IPS وابسته هستند و به عنوان یک شورا همراه با مدیر عملیات، کمیته‌ها، کار گروه‌ها و موارد دیگر برای تکمیل ساختار مدیریت IPS عمل می‌کنند.

چشم انداز این انجمن

IPS در آینده قرار است منبع خلاقیت‌ و نوآوری‌های گوناگونی باشد که برای پیشرفت آسمان‌نماها نیاز است. همچنین این انجمن تلاش دارد همکاری بین آسمان‌نماها را در سراسر جهان گسترش دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده، هدف این انجمن توسعۀ حرفه‌ای جامعۀ آسمان‌نماها، افزایش سواد علمی و آگاهی از هنر، علوم انسانی و ایده‌های نوآورانه است. مشارکت و همراهی در این انجمن، می‌تواند درک عموم مردم جهان را از جامعه‌ی آسمان‌نماها افزایش دهد.

این انجمن بر پایه‌ی ارزش‌های زیر بنا شده‌است:

  • دانش، راهی برای درک جهان
  • شناخت و احترام به فرهنگ‌ها
  • به اشتراک گذاشتن دانش
  • ذهنیت باز برای کشف جهان و ایده‌های جدید
  • بالاتر رفتن خدمات
  • راهنمایی در حوزه آسمان‌نماها

انگاریوم به عنوان یک آسمان‌نمای تمام بومی با فناوری ایرانی، ضمن عضویت در مجامع بین‌المللی تلاش می‌کند به روزترین محتوای علمی را برای مخاطبین ایرانی دریافت نماید و در عرصه بین‌المللی نیز نقش آفرینی موثری داشته باشد. از تاریخ 11 اسفند 1402 (1 مارس 2024) در پنجمین سال فعالیت مجموعه‌ی انگاریوم آسمان‌نمای دانشگاه فردوسی مشهد، این مجموعه عضو رسمی انجمن بین المللی آسمان‌نماها (IPS) شده است.

مترجم: یاسمین ناصری

ویراستار: سبا دانش یار

فهرست مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
Open chat
روابط عمومی انگاریوم
سلام 👋
سوالی دارید در خدمتیم 😊